Tisdag 16 november 2010

Veckoblogg?

Jag bloggar på tok för sällan.. men det tar liksom tid och kraft! och det är sådär
men tiden, och motivationen till att blogga. det finns så mycket annat roligt man
bara måste göra :) Jag och Sohpie har t.ex. kommit överrens om att se en harry
potter film om dagen tills premiären på fredag! det kommer bli tufft men det är sånt
som måste göras (; igår såg vi 1:an hemma hos Sophie, fast vi pratade bort en filmen
en hel del, ikväll blir det 2:an i bion i min lägenhetsbyggnad och Nathalie hänger också
på, borde vi köpa en ben & jerry också? eller 3 ? :)

Nu är det kanske läge att berätta lite vad som har hänt den senaste veckan (:
min värdfamilj var borta torsdag till måndag, så jag har varit hemma själv med
lilla hunden morgan och det gick finfint. I torsdags när de åkte mötte jag upp
lisa och vi gick och shoppade, ytterst lyckad shopping skulle jag vilja påstå
då lisa äntligen hittade en vinterjacka! hurra !! glad att lisa slipper frysa =) 
efter det åkte vi hem till mig, beställde kinamat, köpte hem ben & jerry och kollade 
på galet många sex and the city ansnitt, mycket härlig kväll!  
Lisa sov här och nästa dag tog vi en lugn morgon, lite power walk i central park,
lunch och sen åkte lisa hem vid 1. Jag gick och mötte en vän till min värdfamilj
som har en liten bebis (och två stora tjejer som mina värdbarn brukar leka med)
vi tog en lååååång prommenad med bebisen runt i central park. Var underbart höstväder.

På kvällen sen mötte jag upp Lisa igen och vi gick hem till Peter och Patrick för
förfest innan utgång. grym kväll, jag sov till kl 2 dagen efter, galet skönt! :)
på lördagen sen mötte jag Sophie, det var tänkt att vi skulle gå på bio men
det slutade med att vi gick ut och käkade med Peter & Patrick, bra kväll det med =)
Igår kom min värdfamilj hem och det var mysigt faktiskt, har ändå saknat dem.
Var med barnen hela dagen och idag har jag varit på stan och spanat in en jacka
som jag är sugen på. och såklart fikat med Svenja, det är ju tisdag trots allt :)


awesome shopping


kinamat och lisa


sovande liten sötnos


höstfint i central park


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback