Lördag 2 oktober 2010


Hade en super kul igår med så himla roliga tjejer! Nathalie x 2,
Sophie och Amanda mitt inne i NYC igår. Jag och Nathalie mötte
upp lite tidigare, gjorde nyttig shopping i form av varsin nyckelring.
Hoppas att det ska hjälpa mig att nyckelknippan är lite större när
jag panikartat letar igenom hela väskan efter den =). Vi försökte hitta
ett bowlingställe där man inte behövde vara 21 för att komma in. Men nej
det var omöjligt eftersom de flesta bowligställen inne i city är kominerade
med bar och då är det 21 års gräns som gäller. i bestämde oss för att
gå och käka istället, vi gick till ett ställe som verkligen var som ett mexicanskt
hard rock cafe! haha men gott var det, beställde in lite olika och delade.
massa skratt och ett utspillt vattenglas beskriver den middagen!
Vad som är underbart vad klockan var. Det finns i princip ingen dygnsrythm
i NCY, allting händer hela tiden. Jag och Nathalie var och shoppade vid 10 på
kvällen, allt har öppet. Vi gick jag käkade vid 12, det var fullt på restauragen
och när jag gick hem vid halv 2 var det fortfarande allt möjligt folk ute.

Jätte skoj sak hände när jag gick hem dessutom, när jag står vid ett trafikljus 
ser jag en svart snygg audi rulla ner rutan och ur bilden dånar musik, ser att 
de sitter två killar där och de ropar "hey lady" sen blir det grönt och jag går, 
de kör efter och kör in mot kanten och börjar ropa "Girl, my friend wants to talk
to you, where you from you´re so beautiful" jag går lite närmre och säger att
jag är från Sverige och de undrar om jag vill följa med dem på fest. Seriöst?
tror de själva att jag skulle tycka det var en bra idé? nejnejnej och åter nej.
Svarar att jag är påväg hem och det bara är ett kvarter till min lägenhet.
De säger "okey, some other time, you´re so beautiful, God bless you girl"
det ska nu tilläggas att min outfit bestod av convers, jeans och regnjacka, snyggt!!
så jag gick och la mig med guds välsingnesle igår för att jag är
snygg i regnjacka, härligt där, haha.

Har varit ledig hela dagen idag, gick upp vid 9 och hängde lite
med barnen innan de skulle bli hämtade av deras daddy, Leo för att
vara med honom och sen sova där. Packade deras ryggsäckar och
käkade frukost. Efter det stack jag ut och sprang en runda, över till
upper east side och sen tillbaka. Sen gick jag för att möta upp
Howards vän Allyson i central park, hon har en snart två månaders bebis
som är hur gullig som helst! tog en prommenad och pratade oså :)
Kom hem, njöt lite av lugnet med farmorn en gjorde vi oss i ordning för
att gå ut och äta och sen gå och se en show på broadway!

Världens gulligaste farmor som bjöd mig på allt detta! Hade det hur trevligt
som helst, vi åt super god italiensk mat på en restaurang på resutrant avenue,
japps det är precis vad det låter, en hel avenue med restauranger, mums.
Sen såg vi en show som heter "Love, loss and what I wore". Den var brutalt
rolig, verkligen. Handlade om några kvinnors olika livshistorier
och innehöll allt som kläder, vikt, mammaproblem, sex, relationer,
you name it! den var toppen. ca 85% kvinnor i publiken
så det var jätte mysigt :). Jag glömde ju självklart min kamera men
hade med den under dagen med bebisen (:



Sömntutan Mirabell


osminkad och fräsch, eller inte.. hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback