Måndag 11 oktober 2010

En fin måndag

Idag har Manhattan bjudit på otroligt fint höstväder! Tänk att det är så
milt, runt 18 (svenska, hehe) grader, jeans, tshirt och en tunn kofta
när man prommenerar längs gatorna. Det har varit en bra måndag, verkligen.
Barnen har varit lediga från skolan för det är någon helgdag idag.
Jobbade några timmar på morgonen, spelade lite spel och tog det allmänt lugnt,
sen kom deras andra pappa, Leo, och hämtade dem för de skulle ta en
cykeltur och käka lunch oså. Jag tog det mest lugnt, tvättade eftersom måndag
är tvättdag, svarade på lite mail och bakade chokladkakor till kidsen som de
blev vädligt glada över :), mumsigt var det också! Eftermiddagen spenderades
på utelekplatsen som tillhör lägenhetsbyggnaden, var lite andra barn där oså.
Satt och pratade med en mamma och eftermiddagen flöt förbi. Lite senare
prommenerade vi några blocks (gator, vet inte vad översättningen skulle bli riktigt..)
uptown för att hälsa på barnens vän Eva en stund. Lekte och hade skoj, kom hem
och åt super mumsig lasange med Howie. Cal hade som vanligt flygig iväg
någonstans innan vi ens vakande, men han är tillbaka på torsdag :)

Gårdagen då, den bestod i stort sätt at bio, för jag, Sophie, Laura, Nathalie och Caroline
körde ett fett moviemaraton på en bio downtown vid Union Square,
tre filmer såg vi! Toppen nöje och billigt. Eftersom jag spenderade i princip
hela veckolönen på ett par nya höststövlar, hehe hoppsan!

Första filmen ut

The Social Network, filmen om hur facebook skapades, jätte intressant
och absolut sevärd!

Andra filmen

Kanonbra film om världens genom tiderna bästa galopphäst.
Var verkligen spännande på sina ställen och som hästtjej jag är var den
nog extra bra, började dock sakna min egen där hemma en del.

Tredje och sista

Super bra avslutning, rolig och lättsam romantisk komedi,
precis i min smak :)

Nattinatti.


Kommentarer
Postat av: Anton

Det finns fördelar med USA, typ att filmerna kommer ut där först... Är avundsjuk att du redan sett "The Social Network", har väntat på den filmen läääänge. Men den som väntar på något gott...



Hoppas allt är bra annars!



// Hälsningar ett kyligt Sverige

2010-10-16 @ 12:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback