Fredag 10 september 2010

En skön dag på Long Island

Hela dagen har spenderats hos farmorn på Long Island,
väldigt skönt och avslappnande :). Vi åt en jätte härlig
frukost med pannkakor och frukt, och ca 4 liter sirap var.. hehe.
Sen spelade vi lite tennis, tur att barnen inte är så jätte duktiga,
för jag är verkligen inte en avancerad tennisspelare!
Varje gång jag träffar så blir jag förvånad själv att jag träffade!!
Vid 11 skulle barnen klippa sig, så vi åkte iväg till frisören.
Jag kör ingenting i min värdfamilj, vilket är rätt avslappnande.
De har bilen hos farmorn, för de använder den så sällan,
och i stan behöver man ingen bil, mer onytta än nytta :)
Holden vill inte alls bli klippt, men Paige var hur duktig och
medgörlig som helst, good girl! När vi kom hem gjorde vi lite allt
möjligt, lekte kurragömma, barnen klädde ut sig, spelade yatzy
och kollade lite TV, mysig dag!

På eftermiddagen kom Howards släkt igen, eftersom det judiska nyåret
firas två dagar i rad. Och hur firar man? Genom att äta mat, massa mat!
Tur att den är god! Den enda som är sådär är när man doppar bröd i honung,
brutalt sött, men det gör man för att få ett sweet year (: hoppas
mitt blir bra nu då för jag har doppat en massa!

Howard skrämde verkigen livet ur mig idag!! haha åh vad jag blev rädd.
I vardagsrummet står det en skål som nästan ser ut som en vas, med lock,
men nu i efterhand vet jag att det är en urna. Men lite sådär smånyfiken som
jag var så lyfte jag locket och skulle kolla vad det var för konstig vas/bruk/skål
som stod där, och när jag lyfter på locket ropar Howard genom rummet
"Don´t touch that! That´s my father!!" och jag får verkligen panik! tänker
"helvete vad dumt att jag skulle pilla på det" och blir jätte röd i huvudet.
Tills Cal brister ut i gapskratt och Howard med och säger att det var ett skämt,
att det bara är en prynad! Gaahhh, jag var freaked out där ett tag!! =p

Här nedan kommer lite bilder på hur Ediths hus är, det är så fint!
Hon bor i en sorts golf community, där det har Club House, restaurang,
stor pool, träningsanläggning och såklart en golfbana. Man måste köra in
genom grindar till området och det är verkligen jätte fint, massa fina
blommor, träd och annat, I like a lot (:


Ediths hus

The Club House

En liten del av insidan av Ediths hus, taget uppifrån.

Scream-Holden och Ninja-Paige, utklädda ungar :)

STOR KRAM

Kommentarer
Postat av: Christine

Gud vilka fina hus :) Ser ut som dom i detroits "closed comunities" :)

2010-09-17 @ 14:55:33
URL: http://christinenaenfeldt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback