Lördag 11 september 2010

Brunch & shopping nere i SoHo

Vaknade upp i morse och njöt av att vara ledig, kunde
ligga kvar i sängen & dra mig, kolla ett avsnitt Sex and the city
och sen gick jag ner och åt frukost med familjen. Vid halv 11 tog
vi tåget tillbaka till stan och strax innan 12 var jag och Cal tillbaka
i lägenheten. Howard tog barnen direkt till Leos för de skulle
vara med honom under dagen. Jag bytte snabbt om och satte
mig på tunnelbanen igen, downtown till SoHo för att möta upp
Jasmin, en svensk au pair som åker genom samma förening som
jag, cultural care. Brunch var vad som stod på schemat!
Super gott & galet mättande! :) Jasmin har varit här sedan februari
så hon har lite mer koll på läget än jag har (;
Efter att ha käkat gick vi mot SoHo som är känt för att vara
mahattans bästa och hippaste shopping distrikt! och ja, det var det.
Kanon verkligen, vi var t.ex. inne på ett av världens största topshop
åh det kliade verkligen i mina fingar! men ska försöka att fokusera
på att köpa en ny liten digital kamera först, innan större delen av pengarna
läggs på underbara kläder & skor.. =), men köpte ändå en klänning &
en mascara inne på sephora sen. Sprang också på Sofi Farman idag!
Tror att hon jobbar härifrån nu, snygg blå topp hade hon iaf!

Dagen har varit jätte trevlig & nu ikväll ska jag möta upp Laura
vid times square & då är det bio som gäller, mysigt. Laura är en
tysk tjej som jag träffade på Traning School innan vi kom till
våra värdfamiljer, jätte gullig tjej!


Söta Jasmin

Fin shopping!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback