Måndag 27 september 2010

IKEA

I söndag begav jag och Laura mig till IKEA för att känna av
den svnska andan och handla lite saker till rummen.
Så det blev en utflykt till Brooklyn och IKEA-land, super duper härligt!
Jag var överlycklig över att gå runt där och känna mig väldigt hemma.
Hörde även en del svenska röster runt om mig vilket var himla skoj.
Jag köpte nya kuddar, sängkläder i färger jag gillar, en ny matta och
lite saker till förvaring i badrummet, kanon! Vi bestämde redan när vi
åkte hem att ett nytt besök inom kort måste planeras in =)
Självklart köpte jag hem lite svensk mat som knäckebröd, ballerinakex,
maraboo choklad och svenska köttbullar! Ska göra det till barnen i veckan,
de har haft en svesk au pair innan och smakat svenska köttbullar and they loooove
it!! som de säger (: kanon.

Dagen har bara flytit på toppen, barnen sov hos Leo så jag och Howard gick
till banken innan hans jobb och öppnade att konto till mig! Jippe, nu slipper jag hantera
kontanter som bara gör mig förvirrad. Dock hade det nog varit 100 gånger lättare
att öppna kontot om jag haft ett social security number, hum! känner att
jag ska ta och fixa mig ett sånt, eller man måste visst ansöka. Japps jag får
ta reda på det helt enkelt. Idag har det regnat hela dagen, mindre skoj verkligen.
Tur att man har en dörrman som står med paraply redo när man kommer utanför
lägenheten, hehe, härligt!

Här kommer lite bilder från IKEA utflykten!


Jag mycket glad över att vara på IKEA

Lustiga hattar fanns att prova!

Nej jag köpte ingen som tur kanske är..

mumsade sjävklart i oss svenska köttbullar i restaurangen

Gratis direktbuss från tunnelbane stationen till IKEA, jag tackar jag :)

Nu blir det gossip girl! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback