Onsdag 8 september 2010

First day of first grade!

Idag var det kidsen första skoldag, ganska stressig morgon då
allt måste fixas inom en viss tid. Få dem att äta frukost, välja kläder & skor
barnen har för övrigt brutalt mycket kläder och alla möjliga olika typer
av skor, men ett stort utbud leder också till att det ibland tar lång tid att välja.
Känner mig galet tjatig när jag står där och säger choose choose choose 7 gånger om.. :)
sedan ska de borsta tänderna, Paiges hår ska fixas och då vill Holden också
göra något med sitt hår så ska det bråka lite om kammen osv osv (:
Leo (deras Dad) kom också över för att följa dem till skolan med mig och Howard.
Det är super skönt att det är gångavståd till skolan, tog ca 15 min att gå.
Vi såg massa privatchafförer och en del limos med kids som också ska 
till skolan..! Här ser man en limo var 10:onde minut, även jag börjar bli van snart =) 

Det var galet mycket barn på skolan, och det var en stor skola! 5 våningar.
Lämnade Holden på fjärde våningen och Paige på tredje. Pratade lite med deras
lärare och fick skriva upp sig på lite papper om vem man är och när man
kommer och hämtar dem, kändes faktiskt väldigt bra! :)

Därefter gick jag hem, skulle egentligen städa lite på mitt rum och maila mamma
men det slutade med att jag satt i soffan och kollade Top Model.. =)
Barnen slutade redan kl 12 eftersom det var första dagen. Vi gick och käkade lunch på
stan, det finns så mycket att välja på! Efter det gick vi hem till lägenheten, lekte,
läste och gick ut med Morgan. Det finns en lekplats som tillhör byggnaden med,
den är jätte fin och där var vi lite idag med. Sen hade barnen "art class" några blocks
ifrån vårt. Efter det gick vi och köpte "slush ice" på seveneleven och hängde lite
i parken, kom hem, chillade med lite TV, jag fixade kvällsmat sen slutade jag kl halv 7. 
Gick då iväg för att träffa en nyfunnen vän från Colombia, vi käkade glass och pratade
om au pair livet och massa annat, mysigt!! På vägen hem köpte jag en Cosmo som
ligger här och väntar på mig, först ducshen sen sängen med en ny tidning!
sounds perfect to me! :)

Här kommer lite bilder på mitt rum! Det är rätt litet men funkar, jag ska nog
försöka köpa någon typ av smal bokhylla så att man har någonstans att
lägga sina saker (:

GODNATT NI FINA

detta är min sängtvn och byrån min garderob
Min säng, tvn, garderoben, mitt fönster och mitt badrum. Andra halvan av badrummet
är bara toaletten, kändes inte så intressant ! :)

Kommentarer
Postat av: Ludvig

du verkar ju ha det sjukt härligt ! avis :( super snyggt rum också! KRAM KRAM, saknar dig! <3

2010-09-09 @ 16:33:47
Postat av: Madeleine

Heej! Ja det är verkligen toppen, längtar så tills ni kommer! Ja mitt rum är jätte fint, jag ska försöka ta lite bilder på övriga lägenheten nästa vecka med. saknar dig massor, stor kram! <3

2010-09-10 @ 04:14:33
URL: http://madeleineinnewyork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback