Söndag 12 september 2010

LCC - möte, lunch, shopping & regn. 

Idag var det första LCC mötet, LCC står för LocalChildCordinator
och är som en kontaktperson till dig och din värdfamilj under tiden
du är där. Dessa LCCer ordnar då möten med alla andra au pairer
i samma område, så att man kan make some friends :)
iallfall, idag möttes vi alla på New York Public Libary och fick
ett papper med saker vi skulle hitta, som en skattjakt, vi
parade ihop oss med någon, jag med Laura och sen skulle
vi börja leta efter alla sakerna. Jag och Laura gick till H&M, hehe..
och sedan och fika lite, vi tog det inte så jätte seriöst,
men det var det inte många som gjorde. Det var en frågesport med
i papperna också om New York, den gjorde vi iallfall, duktigt.
Annars var det jätte skoj att träffa massa andra au pairer.
Jag och Laura gick och käkade lunch sen med 6 super trevliga tjejer
från Brasilen! Jätte jätte jätte bra italiensk restaurang på en
mysig liten gata. Känns dock lite fel att säga liten gata, för alla
gator här är rätt stora, men det var en lite mindre gata :)

Därefter började det småregna, trist, varken jag eller Laura hade något
paraply, vi skyndade oss till tunnelbanan och åkte en station till
34steet och gick in på Macy´s, världens största affär, två byggnader,
9 våningar i ena och 6 i den andra. Brutalt stort verkligen, och det har allt,
allt allt allt! Tänk NK och Åhlens city, gånger massa! åh underbart! :)
Jag köpte nya träningsskor, för det blev för tungt att ta med mina från Sverige.
Vita och svarta Nike, snygga! Köpte även en kofta från Tommy Hilfinger,
blå och super skön! Blev också två tunikor och lite ringar från H&M,
lägger kanske in bilder på dem i morgon.

Igår kväll var jag och Laura på bio vid Times Square, såg filmen
"Going the Distance" med Drew Barrymore och Justin Long.
Rolig verkligen! och klart sevärd, bio är rätt billigt, så det var toppen.
Jätte kul att filmen delvis utspelade sig i new york city, och att man
kände igen platser oså, och när man gick ut från bion så var man där.
underbart!! här kommer lite bilder sen går dagen.

Laura

Times Square vid halv 11 på kvällen, av någon anledning är det
alltid galet mycket folk där, oberoende vilken tid på dyget!

Jag och Laura

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback