Söndag 19 september 2010

Heldag i central park.

Jobbade idag mellan kl 11 och 19, och hela dagen spenderades i
centralpark, underbart att det tar max 10 min att gå dit!! :)
Vi hade en lugn morgon, bara Howard, Cal och jag. Vid 11 stack
de ut för att springa och jag för att åka uptown och hämta barnen hos
deras andra pappa, när vi kom tillbaka till lägenheten käkade vi lunch
och sen gick vi alla till central park. Gick till en lekplats där och mötte upp
barnens vänner Emily och Daniela, deras mamma Allyson och deras nya lilla
bebis, Mirabel som bara är några veckor och världens minsta och sötaste :)
Barnen lekte jätte fint med varandra och vi satt bara och njöt av det fina
vädret, pratade och hade det allmänt bra =), vi kom hem vid halv 6 tiden och då
lagade Howard mat, Cal läste med barnen och jag tog det bara lugnt.
Nu sitter vi i soffan och barnen tittar på en scooby doo film och jag samlar
krafter för att ta mig till gymmet. Det borde inte vara så segt när de bara är att
ta hissen ner, men när det är så nära blir man så himla bekväm och tiden
bara springer iväg.. åh kom igen, gymmet nu! åt 3 cupcakes till efterrätt.. hehe :)

Iallafall, jag ska berätta lite om fredagen. Kände bara en konstig känsla när jag vaknade,
tror att det var lite hemlängtan som smögs sig på, det var mammas födelsedag oså.
Barnen var helt brutalt jobbiga på morgonen, ska inte gå in på det för mycket
men de ville bara inte sammarbeta, ville inte säga vad de ville ha till frukost,
ändrade sig, ville inte äta osv osv osv.
Sen på de var de bara så himla retliga och allmänt inte okey. Det kändes bara för mycket
helt enkelt. ursch de gjorde mig ledsen. Men när Howard fick reda på hur de hade berett sig
blev han så galet arg på dem, verkligen läxade upp dem och det slutade med att barnen grät
i mitt knä och sa förlåt. Det var verkligen den jobbigaste morgonen någonsin, skönt att Cal
jobbade hemma och fanns där att prata med. När jag sen skulle hämta barnen på skolan
visste jag inte alls hur det skulle vara. Men det släppe verkligen när Holden hade ritat en
teckning till mig och när han sen berättade att han kände sig dum, att en 6 åring kan inse
det liksom? och förstå att man mår bättre av att höra honom säga det, fina lilla killen.
Paige är mer resarverad av sig, men när vi hade en playdate lite senare med deras vänner
och deras nanny Natalie. Vi lekte med skulpturlera och jag gjorde massa olika figurer till
dem så säger Natalie "Wow look at that! you have such a cool nanny!!" och när Paige tittar på
min när hon säger det, intensivt och nickar, åh jag blir fortfarande varm i hela kroppen (:
Sen var barnen så himla himla himla fina och köpte blommor till mig för sina egna pengar!!
jätte fina lila blommor, gullungar. "does this make you feel better?"
var Holdens fråga konstant. "yes honey it does, var mitt svar" :).
Sen på kvällen gick vi ut och käkade allihopa!
Kändes verkligen jätte bra att de anstränger sig så mycket för att jag
ska må bra, och det gör jag verkligen =)

I morgon blir det nog en springrunda på morgonen, och sen borde jag verkligen
ta mig samman och köpa en liten digitalkamera, systemkameran är för stor för att
släpa runt på och jag vill verkligen ta bilder. Japps, japps, läge att ta sig samman 
och ordna det :) 


Centarl park, precis en lagom runda att springa runt sjön, från
west side över till east side och sen tillbaka (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback