Tisdag 7 september 2010

Grönt ljus från värdföräldrarna att blogga och lägga ut bilder!

Så då är det bara att börja vara aktiv för min del, ska göra mitt bästa
för att berätta om livet här, allt från vardagar med barnen till lediga helger,
frukostmys med vänner, shopping och andra fina stunder!

Känner kanske att en liten presentation vore på sin plats!
Detta är alltså Madeleine Axelssons blogg, jag är au pair i New York
och bor på upper west side of manhattan, till vänster om central park
som delar manhattan i east side & west side. Jag bor på Broadway, vilket är en
av manhattans största gator! Här finns precis absolut allt du kan tänka dig!
Men eftersom Broadway är så brutalt lång, någonstans runt 170 kvarter tror jag
tar man oftast tunnelbanan någon station eller bussen antigen uptown eller downtown.
Från var jag bor är det 2 tunnelbanestationer till exempelvis Times Square, därifrån 
tar det ca 10 min att gå till Fifth Avenue där shoppingen är grym!! Jag skulle kunna gå
från där jag bor till båda ställerna, men New York är galet stort och avstånden är
rätt stora, så det skulle ta mig ca 30 min, då det bara tar 15 med tunnelbanan! (;

Till min värdfamilj nu! Min värdfamilj berstår av tvillingarna Holden & Paige,
de är sex år gamla och börjat första klass i morgon. De är hur gulliga och
lekfulla som helst verkligen men såklart busiga och lite testiga ibland.
Vissa dagar känns det som jag säger nej sju tusen gånger!
Men de vet egentligen vad som är rätt och fel, och är oftats hanterbara =)
Holden och Paige har två pappor, den ena kallar de Dad (Leo) och den
andra Papa (Howard). De har dock separerat sedan snart två år tror jag,
och båda har nya partners! Jag bor med Howard, hans pojkvän Cal och barnen.
Cal har också en egen lägenhet ca 5 min från vår, men 
den använder han bara som arbetsplats, Cal reser väldigt mycket med sitt jobb 
och är hemma ca fredag till måndag. Deras Dad, Leo bor ca 45 min härifrån, 
jag tror att han bor själv men han har en pojkvän som heter Erik.
Barnen bor hos Howard, men är hos Leo en gång i veckan och sover över ibland,
är de bara där över dagen och går till någon park eller 
käkar ute t.ex. så hänger jag med som hjälp oså. Men vissa dagar är han
helt själv med dem och då är han ledig, jag sover inte över där med dem.
Till familjen hör också dvärgpudeln Morgan, hon är 8 månader och världens
sötaste och snällaste! och vi har en hamster, fast han bits.. så honom hänger
 vi inte så mycket med ! :) Värdföräldrarna är verkligen kanon, roliga, unga,
musik och modeintresserade, lagar super god mat, tränar och är
jätte lätta att snacka med! I like them! =)

Jag ska försöka att inte skriva så långa inlägg, men detta blir långt eftersom
det blir lättare att följa bloggen om man har lite bakgrundsfakta tror jag (:
Jag ska försöka ta lite bilder i morgon på lägenheten, mitt rum oså.
Let me know what you want to hear about!! :)

Kidsen idag i parken, fyller upp   vattenballonger! (:
Holden & Pagie idag på en lekplats i Riverside Park, parken precis sträcker
sig längs med Hudson River, super fin park!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Åhh Madde! Allt verkar skit bra! Är sååå glad för din skull. Och jag gillar verkligen att du har börjat blogga så att vi här hemma i lilla Sverige kan följa dina fantastiska upplevelser =D

Vi saknar dig snäckan!

Puss

2010-09-08 @ 16:55:36
Postat av: hanne

fyyy madde jag blir så avundsjuk av att läsa här!! vad himla härligt att du fått det så bra, din(a) värdfamilj(er) verkar ju sjukt ball(a)! haha här i sverige är det kallt blåsigt och halvmolnigt och här snackar vi stadsbiblioteket, botan och stora södergatan..... ha det så bra där borta! puss

2010-09-08 @ 17:00:29
Postat av: hanna tuvesson

åååh kul snäckan fick länken av johanna! ska bli roligt att följa dig du verkar ha det helt underbart är inte aaaaaaalls avundsjuk!!!

2010-09-08 @ 17:07:08
Postat av: Lovis

jajajajaja, jag saknar dig och det blir inte bättre av att du har det förjävla bra där borta va!

puss!

2010-09-08 @ 23:49:36
URL: http://somlighet.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Evelina: Åh tack tack tack!! allt är super bra verkligen, staden är amazing! hihi ja det kändes som ett smart sätt att hålla er upptaterade, vill höra om hur du har det också! skypedate snart hjärtat :) saknar dig med!



Hanne: haha tack så mycket! ja värdfamiljen är toppen och staden helt underbar! bor verkligen perfekt också. Åh stadsbibblan, botan och stora södergatan, fint och lite saknat! puss vännen



Hanna: Vad skoj att Johanna gav dig den! ja gör det absolut, hur var/är österike? för det var väl dit du skulle med jobbet.. ? :)



Lovis: du är fin! jag saknar dig med

2010-09-09 @ 04:39:17
URL: http://madeleineinnewyork.blogg.se/
Postat av: Tracy - BLOGGDESIGN!!

Vad snygg bloggdesign! :D är det du som gjort den?

2010-09-09 @ 05:40:03
URL: http://ghattas.blogg.se/
Postat av: Elsa

Åh madde, lägger in din blogg på favoriter - så himlahimla kul att läsa! allt verkar ju toppen och lycka till! puss

2010-09-09 @ 10:00:35
Postat av: Madeleline

Tracy: Tack!! Jätte skoj att du tycker det, nej det är inte jag själv, en vän gjorde den, tror att hans signatur står längst ner till höger på bloggen.



Elsa: Åh tack du fina - det värmer!! ha det super, pussar!

2010-09-10 @ 04:17:19
URL: http://madeleineinnewyork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback