Tisdag 12 april 2011

Svar

Tänkte ta mig samman och fråga på några frågor jag har fått,
den första om när jag berättade att jag skulle förlänga

eleni:
varför förlängde du inte med 12 månader? och vad ska du göra när du är hemma i sverige igen? plugga vidare? :)

Den största anledningen till att jag förlänger 9 istället för 12 månader är för att jag vill
vara hemma till min brors student i början juni 2012, sedan vet jag inte när och vill börja
plugga och vart men jag vill inte utesluta möjligeheten till att börja plugga hösten 2012.
Hade jag förlängt 12 mån hade jag missat terminstarten till hösten, så låt säga att jag vill
ha alla möjligheter :)


Denise
Åhh jag vill också åka som aupair till New York!! Men jag är bara 16 än sålänge:(

Men jag har två frågor:
- hur lång tid innan du åkte kontaktade du företaget du åker med?
- behöver man vara jättebra på engelska eller kommer man in i det direkt?:)

Ska fortsätta läsa din blogg!;)

Vad kul att höra att du vill åka som au pair! Om du vet det redan när du är 16 har du massa
tid att skaffa mycket barnerfarenhet vilket värdfamiljerna uppskattar.
Jag gick på cultural cares informationsmöte i mars, fick min familj i maj och åkte sedan i augusti.
Jag var väldigt snabb med att göra min ansökan men det är ju absolut individuellt men gå
på ett möte så vet du, det är bara googla au pair förmedlingar så får du all info.
Nej du behöver inte vara super bra på engelska, som svensk uppfattas man som duktig på
engelska även om man inte känner sig jätte bra så du kommer klara dig finfint :)

Nu sitter jag och min ena värdpappa och tittar på selling new york, det är mäklare som
säljer brutalt dyra lägenheter i new york, det är galet vilka priser det är ! men det är rätt
underhållande (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback