Torsdag 7 april 2011

Onsdagkväll

Igårkväll bjöd Nanny med mig och Nathalie till ett spännande men fantastiskt ställe
på east side, Serendipit hette det och de hade ett enormt utbud mat och efterrätter.
Ett sådant ställe man kan gå till och bara äta efterrätter, vilket passar oss perfekt!




på vägen dit snubblade jag förbi Dylans Candy Bar, har alltid vetat att den
låg där men inte tagit mig ork att gå dit där, det är iaf Ralph Laurens dotter
Dylan som har sin egen godis affär, lite festligt.

Söt tjej läser en enorm meny!

Tramsig tjej läser en enorm meny!

Chokladmousse

någon jordgubbsglass, underbart var det iaf :)

när jag sedan skulle ta mig hem till upper west gick det bara så så så såååå fel.
jag hamnade i Queens!! och jag var livrädd.. Jag tog mig till restaurangen på ett lite
krångligt sätt, genom grand cental station, som visserligen var tryggt för där hittar jag ju.
Men när jag skulle ta mig tillbaka tänkte jag vara smart och skippa grand central
och ta ett annat tåg. När jag sedan hoppade på tåget är jag så otroligt van att
läsa "uptown" eftersom jag nästan alltid åker uptown när jag ska hem. Saken var nu
att vi redan var uptown, och jag var tvungen att ta mig downtown för att byta och att komma hem.
Trött och med ipoden i öronen hoppar jag på uptown tåget, och när jag sitter där
tycker jag att vi åker väldigt länge, och när de säger "next stop queens plaza" inser
jag att jag hoppade på fel tåg! Panik! av tåget för att gå till nästa plattform och ta det
tillbaka till Manhattan igen. men då kommer det någon från tunnelbanepersonalen och säger
"Inga tåg tillbaka till manhattan, du måste ta en buss till nästa tunnelbanestation" hon
visar mig vart bussen går och när jag går upp från tunnelbanan och går
mot bussen är jag seriös livrädd..

Jag har aldrig varit i Queen så ska absolut inte dömma det
på förhand, det kan säkert vara jätte fint på sina ställen. Men där jag var, var det var riktigt ruffigt.
Jag var den enda tjejen.. Gråtfärdig står jag och väntar på bussen som tillsist kommer.
På bussen sitter en amerikans man som verkar vettig, han är alltså inte hög eller
ser ut som en sopsäck som samtliga andra gjorde. Jag frågade honom om han också kommit
fel och skulle tillbaka till Manhattan. Svar ja och ja. Han och jag har följe till manhattantågen
och tillsist kommer det. Han skulle av på första manhattan stoppet och jag på 8onde för att
kunna ta min tunnelbana hem. Men när han hoppade av kände jag bara, nej jag vill av av av, hem!
det är inte sådär super mysigt att sitta på tunnelbanan halv 12 på natten och jag var redan
skärrad av Queen upplevelsen, så jag hoppar av tunnelbanan, skyndar upp
på gatan och ropar det underbara ordet "TAXI!!!!" och slänger mig in i en taxi och rabblar ur mig
mig adress. och vilken  e n o r m  underbar känsla det var att sätta sig i taxin. Se alla bekanta
upper west side platser, Columbus Circle, Empire hotel, Lincon Center och sen när taxin
svänger upp på Brodway, hemma. Efter detta lär jag alltid titta super noga innan jag hoppar
på tåget! Ironiskt nog hoppade jag av tåget och tog taxi från nästan precis samma
ställe som jag och nathalie skiljdes åt på, så himla typiskt. Dessutom skickade jag en rad
dessperata sms till nathalie under tiden, dags att ringa henne och prata ut lite :)

efter det, YOGA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback