retro





kolla in mitt snygga iponeskal! gjort som en gammal spelkonsol, lite lagom retro sadar
i tillvaron. Fast det ar redan lite slitet, kanske inte superkvalite. Kul sa lange det varar!

Rolig historia om nar jag kopte det forresten! Det var min och Nathalies forsta dag i
San Francisco och vi hade strosat runt en massa och vi hittade in en liten butik.
Vi borjar kolla runt och pratat med varandra pa svenska givetvis. Varpa en man
kommer fram och fragar pa engelska om det ar svenska vi pratar. Vi svarar ja
och sa borjar han beratta pa valdigt knagglig men absolut forstalig svenska att
han hade bott nagra ar i Sthlm for jobb. Vi tycker saklart det ar kul och pratade pa
om vanliga saker som "Ja Stockholm ar vackert, kul att du kan svenska, det ar inte
alltfor vanligt" och da helt plotsligt utan forvarning sager han "vet ni vad jag ocksa larde mig?"
och kor pa varldens (skojar inte!) langsta ramsa av svordommar!!!! tank er alla
mojliga fula ord det finns pa svenska, ALLA rabblade han upp i varldens fart.
Vi var helt stumma och kunde inte gora nagot annat an att gapskratta! det var
helt galet, han sa t.o.m pa svenska sen "ojsan nu blev det kanske lite pinsamt"
strax darefter gick han, och vi skrattade at det hur lange som helst. folk ar tokiga, men roliga!

Ikvall orkar jag inte sitta och mixtra for att fa till å, ä och ö. Min dator ar pa rehab sa
anvander en med bara engelskt tangentbord.

NATTI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback