Me and my new buddy

I New York är ekorrarna väldigt tama om man jämför med Sverige, de letar
mat precis över allt, klättrar på träden bara någon meter ifrån en och man får passa
sig för att lämna mat obevakat. Men i DC tror jag faktiskt att de var ännu tamare!!
Vi gick igenom en park där det fullkommligt kryllade av ekorrar. Och feta var de
också så de blir säkert matade, jag hade inget att mata dem med men annars hade
de nog kommit fram ännu mer. Å andra sidan ska man nog vara lite försiktig
för jag har hört att de kan bära med sig sjukdommar som rabies. Men de är ändå
så otroligt söta! En blev dock extremt närgången och klättrade upp på mitt ben!
Jag skakade av honom i panik och Angelica skrek till eftersom hon är lite rädd
för ekorrar, brevid mig stod också en barnfamilj som skrattade gott åt min lilla
dans med en ekorre på benen! Nåjå, en trevlig upplevelse! Inte alltid man kommer
så nära de små liven, i Sverige är det ju nästan exotiskt att se en ekorre, iaf i Skåne :)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback