empire state of mind

Lordagen var ocksa valdigt varm! jag var pa stranden med min vardfamilj hela formiddagen
fram till kl 2 nar vi lamnade, da var vi alla lagom solbranda sedan halv 10.
Jag akte direkt till tagstationen och hoppade pa manhattantaget. jag langtade hem lite.
spenderade lordag em med lite shopping, det var sa himla varmt sa shopping dar alla
buktiker har AC var ett bra val, sov ut pa sondagen och shoppade vidare lite
hemma pa upper west under sondagen, lugn helt, skont ibland :)

 





jag maste ocksa saga sa fruktansvart hemskt det ar som har intraffat med Norge..
stor sorg for alla som minst nagon, helt brutalt.. nyheter fran norden nar sallan
allmanheten i usa men pratade lite med mina dorrman om det idag som hade last
om det, de sa att det tog polisen 30 min att ta sig dit och att de akte bat?
kanns som att helikopter vore det basta alternativet. det ar svart att lasa sig inte
pa svenska nyheter tycker jag ibland, aftonbladet upptaterar hit och dit och sa
uttalar sig jan guillou eller nagon liknande helt plotsligt.
det far mig att tanka pa sakeheten har ni nyc. sedan attacken 11 september ar
det valdigt mycket sakerhet, alla storre allmanna byggnader och museeum har
sakerhetskontroller och det ar jamt massa poliser pa gatorna, vilket far mig
att kanna mig trygg. det ar darfor det kanns sa sorligt att man inte ska
kunna kanna sig trygg i skandinavien langre, det far bara inte handa.
vet inte vad mer jag kan saga an att jag tycker sa synd om de drabbade familjerna.

nu sager jag godnatt.

Kommentarer
Postat av: Madelen

Hej. Jag är ny au pair i new york. Försöka hitta mig lite vänner här runt omkring. Tänkte att de verkar som att du har varit här ett tag. Sugen på en fika och ge mig lite tips på vad man ska göra under de här året? Du kanske kan skicka ett sms till mig isf. Mitt nr är 9143050696

2011-07-26 @ 03:16:24
URL: http://maddeluskans.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback