ganska varmt

Idag har de allmänna badbasängerna öppet extra länge, de varnar folk genom nyhetrerna
att vistas ute en längre tid och vi fick mail från barnens läger att de skulle ha dubbla
simperioder och vattenlekar hela dagen. Anledning?

 

39 grader celsius i skuggan nar klockan var halv 10 i morse!! rekordtemperatur, varmaste pa
flera ar mitt pa dagen, 45° det ar ju hysterisk varmt, och med den luftfuktigheten som ar har 
var det verkligen inte nadigt. Jag ar oerhort tacksam att vi ar pa Long Island, jag var pa stranden 
hela formiddagen med mina vardpappor dar vi gick ner i havet en gang i kvarten. 
Men jag ar sadar sugen pa att ta mig hem till betongdjuglen, aka Manhattan i morgon. 
37° grader plus tunnelbana, plus trafik, plus skyskrapor, plus miljoner invanare.
Om jag inte smalter morgon lovar jag en upptatering. MEEEN detta ska poängteras, jag klagar inte!
jag väljer detta over kylan, alla ganger om.



Madeleine <3 Manhattan, aven om sommarvarmen ar lite brutal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback