Onsdag 9 mars 2011

Vårkänsla på mitt rum

Holden har en liten egenskap att berätta i princip
allting för alla. Speciellt när det är något spännande som ska
hända, som när de skulle iväg på semster, då skulle det berättas
för i princip alla vi mötte. När jag kom till skolan och skulle hämta
dem på skolan säger Holdens lärare "Grattis på födelsedagen, jag
hörde att du fyller 20 idag!", tackar tackar. När Holdens pianolärare 
kom och lämnade Holden i måndags efter pianot så hade han och
Holden köpt blommor till mig! Jätte fina vår tulpaner som nu ger
lite vårkänlsa i mitt rum :) Och som toppen på alla Holden
har berättat så sa en av dörrvakterna grattis i efterskott idag.
Man får vara försiktig med vad man berättar ibland =)

Fick en kommentar i förra inlägget av en tjej som heter Kajsa
som jag tänkte försöka svara på.

"vad är det man får göra när man fyller 21?
kan du inte berätta vad det är för åldersgränser på allt för jag ska med åka på au pair i usa :)"

dessvärre vet jag inte åldernsgränserna för allting, men det som är lagligt när
man blir 21 är att man får köpa och inta alkohol och det är lagligt att komma
in på klubbar. Vissa klubbar har ibland 18 eller 19 års gräns. Att vara 21 är som sagt
att vara 20 i Sverige, du får lagligt göra i princip det mesta. Det är nog det bästa
svaret jag kan komma upp med. Om det är något mer specifikt du undrar om får
du gärna återkomma :)


våååår, gärna ute med


Kommentarer
Postat av: kajsa

tack så mycket, har man lite mer på fötterna om vad man får göra och inte göra :)

2011-03-10 @ 09:00:46
URL: http://kakabakalitenkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback