Torsdag 24 mars 2011

FIKA

Som svensk måste man ibland fika, riktig fika, då är det en himla tur att FIKA
finns. En kaffekedja i NYC som efterliknar riktigt svensk fika, med svensk utbud
där man köper både kaffe och något gott för att sedan sitta ner och prata och ja, fika.
De har massa godsaker som kanelbullar och chokladbollar, också mat som sallader
och mackor med skagenröra, härligt! och hur underbart är det inte att få stå
i new york och beställa på svenska det man vill ha, fabulous! som mina värdpappor
brukar säga (:

På tal om mina värdpappor, de är så roliga ibland. Cal fyller år i morgon så idag var jag
och barnen och köpte en present till honom. När han sen gick ut med hunden på kvällen
skulle jag och Howie slå in den. Howie går och hämtar omslagpapper och kommer skrattande
tillbaka och säger att han har en toppenidé om hur vi ska slå in Cals present, och visar då
en ljusrosa presentpåse där det står "birthday girl!", vi tycker båda det är en super idé
och kommer skratta ännu mer i morgon när vi ger den till Cal! (;


Fika med kanelbullar och chokladboll



amerikanarna måste tycka vi är tokiga här, men jag håller med, det är lite
lustigt att kalla en kaka för damsugare :)

Jag och Nanny tog oss en prommenad längs 5th avenu efter att vi sagt hejdå
till Nathalie utanför FIKA




Svängde förbi rockefella center som bjöd på vårtecken, fint!






I morgon börjar helg och det känns toppen, håller alla tummar för inget regn
GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback