Måndag 30 maj 2011

El fin de semana

Helgen då. Varit en toppen helg med stålande sol och underbart umgänge :)
I fredagskväll mötte jag upp någa svenska tjejer som var i NYC, vi satt på
Smörgås uteservering nere i west village och drack drinkar. Hur fint är det
inte att det finns en svensk restaurang i new york som heter smörgås?
rätt så himla jätte fint skulle jag vilja säga.

På lördagen mötte jag upp sophie och lisa i washington square park som
ligger nere vid NYU, köpte lite mat, satt i solen och hade det trevligt innan
vi hoppade på tåget till brooklyn och sophie.


Pamping ingång till parken


Washington square park


lite gatukost sådär


Sophie och Lisa


Sophie och jag som ser flintis ut.. haha. borde har håret mer utsläppt.

Hemma hos Sophie mötte Nathalie upp oss för klassisk svensk tjejförfest :)
det vill säga, laga mat, fixa sig, byta outfit 7 gånger var, fixa varandras hår och
sedan spela spel & dricka lite. Himla skoj.


Lisa & Nathalie


Jag målade naglarna med sophies fyraåriga värdbarns lack, så himla
snyggt att jag och lisa kände att det borde förevigas.


mycket skratt & prat blev det såklart!


Let´s have som förfest!


Lisas trevliga kompis Marlen anslöt sig också

 
Mina fina och kreativa vänner kom på en utmärkt lösning till att få bort så mycket
kolsyra som möjligt eftersom jag inte kan/tycker om att dricka det, vispa!!

Sedan tog vi tåget in till Manhattan, mötte upp Petrick (Patrick & Peter) och lite annat
folk, gick till en del klubbar, kanske inte den mest lyckade utgången men vår förrest var grym!

Dagen efter var alla sådär dagen efter. Lisa ringde mig kvart i 12 men då hade jag inte ens
vaknat, hehe. Bra att hon ringde iaf! Jag åkte in och mötte upp Emlia vid times square och hängde
på trappan där ett tag. Sen mötte jag upp de andra i central park, vi gick till Cedar Hill och
hängde med frukt och chips och njöt av det fantastiska vädret.



 
Lisa & Nathalie


Jag & Sophie


Patrick, Peter & Micke


Diverse akrobatikkonster! :)
 
Centarl park häng

Vid 7 tiden bestämde jag och lisa oss för att åka down town och se på bio, det blev
först Hangover part 2 och sedan Bridemaids, vi skrattade gott åt båda filmerna.
Fick dock sitta absolut längst fram på den sista vilket ledde till ganska mycket
flams och trams för två övertrötta tjejer, meeeeen så skoj :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback