The good life

I fredagskväll mötte jag upp Emma på vapiano för pasta och prat. Så skönt att ha någon från
det gamla gänget på besök verkligen, finns så mycket minnen och gemensamma saker att prata
om. Vi hade det super mysigt trors ett fredagshektiskt vapiano. Sedan åkte vi hem till Petricks
ett tag och var sociala på förfesten men vi skippade utgång, promenerade tillsammans genom
new york natten till tunnelbanan och sa ett "vi ses snart igen", istället för ett hejdå. För det
är inte långt till sommaren, och då ses vi igen (:

I lördags gjorde jag lite nödvändig shopping, med mig själv. Jag älskar att shoppa själv,
gå in vart man vill, ta hur mycket tid på sig man vill. Såklart är det kul att shoppa med
vänner men ibland får man inte lika mycket gjort. Mamma oroa dig inte, jag lämnade
kortet med stort K hemma ;).


Hur ska man kunna shoppa någon annanstans när man har fått vänja sig vid detta ?


Versace´s kollektion för HM är här och släpps i buktkerna nästa fredag,
ögongodis i skyltfönstrena.


 
Macys har börjat med sin julsaga som julskyltning, som NK i sthlm man vet
att det närmar sig julen när de sätter upp julsagan.

och julgranen utanför huvudingången


dessa snyggingarna fick bland annat följa med mig hem


jag mös runt i glasögon och mössa i det kyliga novermber vädret


och min stoooora mysiga krage på jackan, mycket nöjd med det inköpet.


Sedan mötte jag upp Peter och Patrick vid deras byggand som lägligt ligger
precis vid macys. Tillsammans med deras tre svenska vänner som är på besök
lunchade vi, Gansevoort roof top, ett hotell på park avenue. Peter visade
prov på kreativitet och gjorde ett sugrör som räckte ner till mojito-bringaren,
ingen var direkt förvånad (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback