Fredag 27 april 2012

Äntligen fredag!! Jag kan inte förstå hur vissa veckor bara kan springa iväg medan
andra sniglar sig fram. Men jag tror att det beror en del på vädret, förra veckan
var det toppen men nu har det varit, grått, kyligt och regnigt, segt värre.
Jag och Marie tog oss iaf en litet utflykt till Ikea igår för att insupa lite
svensk känlsa så här i slutet av veckan. Bara att ladda upp inför Valborg!
Jag kan erkänna att jag får ett litet litet slag av hemlängtan vid valborg, men
det är nog för att det är så speciellt i lund med sveriges största valborgsfirande,
och att man var där hela gymnasietiden och ser hur alla vänner pratar om det
på facebook osv. Nåväl, ikväll firar vi valborg här i NYC med hela svenskgänget!


Hängde lite i en walk in closet jag inte hade sagt nej till


sött! jag tror att jag kanske hade en sån här stol i mitt rum i sverige, jag
minns ej.. hehe


Vi skrattade gott åt hur vi trodde att designern till de här mjukisdjuren (mjukisgrönsakerna?)
kan ha tänkt, vem vill gosa med broccoli ?


fast sedan insåg vi att det nog var för den här boken de också hade till
salu. Borde kanske köpt med ett ex till mina värdbarn men de har så många
svenska böcker :).


Lunchdags såklart!


Jag bad om att få lite extra sås, ja i USA gillar man att överdriva.


Köpte med mig fika också såklart, så att jag, Holden och Paige kan fika loss.
Jag älskar fika, de älskar fika, fika är bäst. Det första Holden gör när jag säger
att jag var på Ikea är att gå till frysen för att kolla om jag har köpt mat där ifrån,
för att sedan utbrista "Oh yes!! Cinnamon rolls and swedish meatballs, can we have
meatballs for fika?". De vet innebörden av fika men inte riktigt vad man borde
fika uppenbarligen, fram med ikeas variation av ballerinakex så är det löst!

TREVLIG HELG

Kommentarer
Postat av: Danne

Sota bilder! Glom inte skype nagon dag.

2012-04-29 @ 18:34:21
URL: http://runtjorden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback