Ladies and gentlemen, welcome to New York





Bästa frasen n å g o n s i n. Det är alltid samma mäktiga känsla för mig
när manhattans skyline börjar uppenbara sig under planet, men det
är nog bara ett väldigt tränat öga som kan se empire stade building på
den suddiga flygplatsbilden.

Jag hade det jätte bra på västkusten även denna
gång. Turistande i Seattle och sedan collegeliv på washington state university
i Pullman med bästis Emma. Himla härligt. Men det ska bli skönt att vara hemma ett tag nu.
Målade naglarna såhär sommarfräsch hos Emma och tänkte mobilblogga om det
från flygplasten, men det tyckte inte blogg.se



Mumsade i mig den här fina chokladharen jag fick av Emma i påskpresent också,
Glad påsk allihopa!








Nu till något annat. Jag var verkligen ett litet känslomässigt vrak påväg hem.
Först av allt var det lite jobbigt att säga hejdå till Emma. Sedan saknar jag mina
värdbarn så galet mycket, de har varit borta på semester och jag har inte träffat
dem sen förra söndagen, plus att jag såklart saknar mina pappor. Nu är de iväg
och firar påsk så jag visste att jag skulle komma hem till ett tomt hus vilket
aldrig är kul. De hade ingen TV på flyget så när jag hade gjort allt som möjligen går
på en iphone utan internet började jag lyssna på gamla röstmeddelande. Inte en bra
idé så att säga, att höra mammas röst om och om igen och mina pappors gjorde mig
bara ännu mer känslosam. Plus att jag saknar mina vänner så mycket, känns som att
jag har varit ute och flängt en del och självklart har jag haft super kul och träffat
gamla vänner från Sverige, men det är många jag saknar ändå, och Sverigevänner
såklart <3. Nu ska jag titta lite TV och försöka koppla av i mitt stora tomma hus,
blir ju störigt med tidskilladen nu för kl är knappt 11 i Seattle men snart 2 här,
får tvinga mig upp i morgonbitti för att komma i rätt rythm, skönt att skriva av sig lite, GODNATT.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback