S E A T T L E - by day

Tack vara tidskillnaden på 3 timmar var jag pigg och satt på en lokalbuss
i Seattle uptown till Kerry Park för att spana in utsikten. En kortbusstur senare
var jag där, super smidigt. Jag upplevede Seattle som en väldigt liten stad,
så liten är det kanske inte men när man är van vid NYC sedan snart två år
upplevs kanske allting som mindre. Mysig stad iaf och roligt att ha varit där,
trost att det var kyligt värre.













Tornet som är så signifikt för Seattles skyline kallas the space needel och det är
något slags observatorium och museéum där de också har en restaurang högst uppe.

Jag bussade sedan downtown tillbaka till mitt boende, checkade ut och promenerade
i staden, bilderna som följer är vad jag uppfattade som själva centrum. Där låg
de större restaurangerna som hard rock café samt de välkända butikerna som macy´s
osv. Fin stad verkligen! Seattle ska precis som San Fracisco vara känt för att ha väldigt
bra kaffe och det märktes att det förmodlingen sörplas en del kaffe i stan, det var starbucks
och andra kaffekedjor vart man än tittade.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback