T O U R I S T S I N T O W N

Måndagen blev en riktig turistdag för oss, jag var ledig och kunde släpa runt
de små paddorna i NYC tunnelbanedjugel heeeela vägen från wall street till uptown
för en härlig eftermiddag i central park. Vi körde finacial district, wall street och
minnesplatsen för world trade center efter brooklyn bridge för vi var ju så nära,
så skönt att hitta bra, plus att Ludvig och Erika är ganska effektiva när det kommer
till att turista.




Utanför new york stock exchange 


Ludvig och Erika utanför uppbyggnaden av WTC, one trade center ska det heta.
Det står inte precis på plasten av där the twin tower stod, men relativt nära.
De är ungefär halvvägs färdigt, det ska bli 105 våningar, tre ynka våningar
högre än the empire state building som för tillfället är NYCs högsta byggand, som
att det har ungått någon :)

Sedan tog vi oss uptown till mina gamla kvarter där jag hittar ännu bättre, vi
körde min favoritrunda i cental park med de mest kända plasterna i över central park.
Vi inledde med en sockerkick från magnolia bakery, bästa cupcakesen någonsin!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback