I´m swedish and I know it

Efter så otroligt lång tid här kan man lätt glömma det dock. Men hur bra
är det då inte att NYC nog är den lättaste staden att vara svensk i.
I söndags körde jag och Mathilda en riktig svenskdag, så nu har vi
nästan en överdos hehe. Dessutom är det visst pannkaksdagen i morgon!
Tack pappa för påminnelsen, dock gillar Holden och Paige inte svenska
pannkakor utan tycker att de smakar ägg. Jag älskar däremot pannkakor
och tänker nog ta dagen på största allvar med pannkakor till frukost,
spanade in att vi hade både nutella och bananer hemma, planerar alltså
på galet onyttig frukost i morgon ;).


Svenska kyrkans lilla kapell




godmorgon tjejen..


I´m a new yorker and I know it..


svenska flaggan möter skyskrapor


semla och saft, underbart kombination


glad tjej med semla! Är inte så förtjust i grädde meeeeen, på en semla
en gång om året är det okey.


Sedan hoppade vi på en vattentaxi över till Brooklyn, gotta love NYC och taxikulturen.


Över till IKEA, svensktema all the way.


HEEEEEEEJ


Ja det gör jag faktiskt.


svensk musli, halleluja


och pastaälgar.

Givetvis käkade vi köttbullar och kanelbullar. Jag älskar att alla varor står på
svenska som första språk på IKEA. En väldigt svensk dag, en väldigt fin dag
med en härlig vän dessutom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback