A taste of Sweden

I veckan var jag och barnen hemma hos våra vänner Emma, Jack och deras au pair
Matilda. Himla bra eftermiddagsnöje när det är några trista plusgrader och småregn
mest varje dag. Eftersom Matilda har en svensk värdmamma kan man hitta både det
ena och andra i deras skafferi.


Till exempel te, i lösvik, ganska underbart.

och pepparkakor


Vi sörplade té i mängder, fikade med pepparkakor och barnen lekte så fint.
Förortsliv på hög nivå, ändå helt okey :)


Hemma hos mig är det dock oftare a taste of america, idag gjorde jag och Holden
brownies för Paige var iväg hos en kompis och han hade tjatat om brownies i flera
dagar. Brownies och varm choklad en torsdageftermiddag, heeelt okey :)


Antagligen den vanligaste synen hos mig, ena barnet på köksbänken och
någonting bakas. Det är det bästa med huset jämför med lägenheten, det
stora köket (mamma får jag vuxenpoäng nu?). Det är helt fantastiskt, massa
yta, dubbla ugnar, sex kokplattor, favoritplats.  


all in for brownies!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback