Torsdag 31 maj 2012

Spenderade större delen av dagen på stranden såklart. Jag lyckas nästan
alltid somna, det är ju inte så att det är utmattande att sola och doppa sig
i havet så vet inte riktigt varför jag alltid slumrar till framemot eftermiddagen 
men det är väldigt skönt iaf.
 




Måste bara berätta hur jag idag fick en flashback på hur
typisk svenskar är utomlands, det är nästan löjligt. Jag låg på stranden idag
med två nyfunna norska vänner, vi pratade norska och svenska med varandra.
Vi låg tysta och solade när det plötsligt kommer fram en kille och
säger "hej! Jag hörde att ni pratade svenska inte sant?" jag svarar
ja det gör vi och tänker genast att gud vad kul, en social svensk kille!
Och när han börjar meningen med "jag tänkte bara fråga" tänkte jag direkt
att han skulle följa upp med "om ni vill hänga med ut" eller kanske
"spela lite strandtennis" och killen säga "jag vill bara veta hur mycket klockan är?"
a l l t s å.. Han hade ju kunnat fråga vem som helst på stranden "I´m sorry
but what time is it?". Istället ligger han och tjuvlyssnar vilket språk vi pratar för att
sedan gå över och fråga om tiden. Typiskt typisk typiskt svensk säger jag bara.








Lite bilder från south beach, själva "staden". Det är ju mest stranden som
gäller men jag har spanat in många mysiga restauranger och gator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback