Fredag 23 mars 2012

Redan fredag! Veckorna springer iväg, vi har haft fantastisk sommarvärme med
runt 25 grader i stort sätt hela veckan, galet härligt. Hoppas att det håller i sig tills
Ludvig och Erika kommer.

Jag fick en fråga i förra inlägget av en tjej som är matchad med en familj med tvåvärdpappor
och undrar hur det är. Jag ska göra mitt bästa för att försöka svara. Självklart är ju alla
värdfamiljer olika oavsett hur de ser ut, inga värdpappor är ju detsamma, men jag har
bara positiva upplevelser från det. Att ha två värdpappor är som att ha två storebröder/vänner/pappor
i dubbel dos, och jag kommer väldigt bra överrens med mina. Självklart kan det komma
jobbiga stunder då barnen har funderingar men då får man försöka svara så gott
det går och ge dem massa kärlek. Jag kan ju inte förneka att det ibland känns som att
jag är mammarollen, men detta är nog väldigt olika från familj till familj. Min värdfamilj
är jätte öppna med allt och vill gärna att jag tar så stor del som möjligt. Ibland kan jag
känna att jag det vore kul att ha en värdmamma som man kan prata "tjejsaker" med
men lyckligtvis har vi en väldigt bra värdfarmor som jag är nära med. Dessutom är det
otroligt skönt att vara enda tjejen i huset, det finns ingen värdmamma som kan bli avundsjuk
eller kan sätta upp håret bättre eller är mysigare, så det är väldigt skönt. Men lita på din
magkänsla och känn efter hur familjen är, men jag tror att de är viktigt att dem är öppna med allt.
Jag tvekade inte en sekund på att det här var rätt familj för mig, och har aldrig ångrat mig.
Maila mig gärna om du vill annars :)



TREVLIG HELG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback