Tisdag 13 mars 2012



Så här känner jag ganska ofta. Kära stress, låt oss göra slut. Jag har en enorm förmånga
att stressa men också en otrolig förmåga att hantera stress. Jag vet inte riktigt varför, men
av någon anledning söker jag mig till stress stor jag. Stress är bra, i lagom mängder om man
kan hantera det. Jag älskar att ha saker inplanerade, och ibland råkar jag planera lite mycket,
vill alltid klämma in så mycket som möjligt. Jag tycker också NYC sadspuls är underbar,
det gör mig nästan mer lugn än stressad. De kommande måderna nu är rätt så fullspäckade.

Fredag 16/3- måndag 19/3 San Francisco och äntligen träffa efterlängtade Elin efter massa tid.
Onsdag 27/3- tisdag 3/4 Ludvig och Erika kommer hit, lycka!
Tisdag 3/4-söndag 8/4 Åker till Seattle för att hänga med Emma på college
Onsdag 16/5- söndag 20/5 Elin kommer förhoppningsvis hit
Söndag 27/5 Miami med Lovis som kommer från Sverige och ansluter sig
Onsdaf 6/6 Tillbaka till NYC med Lovis
Måndag 11/6 Lanadar med största sannolikhet i Sverige (eller ja Kastrup)
Tisdag 12/6 Ludvig tar studenten!!!
Torsdag 14/6 Sthlm
Fredag 15/6- lördag 16/6 Summerburst festival !!

Det känns som ett ganska späckat schema, men det känns så himla bra! Jag ser fram emot
varje greg. Där imellan är det lite besök och lite hejdå men det kommer säkert bli toppen.
En sak som jag är noga med när det är stressigt är att vara strukturerad, och att inse att det
bli inte bättre av att ligga i fosterställning i sängen. Jag har dragit på mig världens
förkylning och stressar såklart att bli frisk till SF, men jag hatar att vara sjuk, jag blir så
fruktansvärt rastlös. Så igår självmedicerade jag mig lite med hostmedicin (så himla bra att
det finns så mycket som inte är receptbelagt i USA hehe..) somnade kl 9 och sov ut för
att vakna utvilad och ta tag i allt. Har tvättat och organiserat min garderob, börjat packa
inför SF, svarat på massa mail, bloggat och fått allt undanstökat. Nu känns allt så mycket
bättre, stress, just bring it on :)

Jag hittade också det här kortet från Holden när jag vaknade, lilla sötnosen.
Hur kan man inte genast må bättre ?



Dear Maddy, I heard you are not feeling good and I hope you get better,
and you feel better, love Holden.



sådan au pair sådant värdbarn :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback