Tisdag 8 maj 2012

Det här med att leva som man lär är något jag är otroligt dålig på.
Jag har ofta massa åsiker och ideér om hur man borde göra, men jag
följer de nästan aldrig själv. Vilken tud då att man har små fina barn som
på något sätt ändå lyckas ta efter. Idag när jag och barnen satt och åt
frukost var jag inte så pigg varpå Holden frågar om jag mådde bra.
Jag svarade med att allt var fint men att jag var trött och egetligen hade
noll lust med att gå på min spinningklass på morgonen, och Holden lägger
sin lilla hand på min arm och säger "Men Maddie, man behöver inte träna
varje dag, det är okey att vila om man är trött" Han är så otroligt klok lilla
Holden. Jag svarar med att jag verkligen borde träna igår eftersom jag skippade
träning igår, och då kontrar Holden med att säga att "Man blir inte tjock av
att skippa en gång ibland, och man får inte få dåligt samvete, du säger
ju själv det hela tiden, och att man kan göra allting, bara inte för ofta
eller för sällan"

Fina lilla Holden vad jag är glad att han har en sån inställning, men det kan nog
bero på mitt eviga tjat om att man är perfekt och lagom precis som man är.
Jag säger det dagligen till mina barn, för så pressat som det är i USA med
ideal hit och dit vill jag verkligen att de ska ha en sund syn på häslan.
Det är t.ex. lag på att det måste stå exakt hur många kalorier allting innehåller,
på matförpackingar men också på caféer, en latte 235 KCAL t.ex. Jag brukar
bli små vansinning på Holden och Paige om de kommenterar något sådant och
föklarar gång på gång att så länge man rör sig så gör det inget om man är lite
onyttig då och då. Tack och lov är mina barn väldigt hälsosamma och är absolut inte
i riskzoonen åt något håll.

Holden avslutade med att jag borde gå och fixa naglarna för det har jag inte
gjort på länge istället för att träna, gullunge. Jag var själv med dem hela dagen
och det var super mysigt. De gjorde efterrätt till mig de små sötnosarna, så det
var kanske tur att jag tog mig till spinningpasset ändå, det kändes bra efteråt!



Jag sa att jag bara ville ha en liten efterrätt varpå de lägger upp det på
ett soyafat till sushi, men det är tanken som räknas.



En liten lapp jag fick av Holden idag, vissa dagar (de flesta faktiskt) är
det toppen att vara au pair!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback